Copywriting – zawód przyszłości

Copywriter to nie tylko pracownik agencji reklamowej, choć warto w ten sposób zacząć karierę, by zdobyć doświadczenie i zapełnić portfolio. To także osoba, która pracuje w domu, szukając zleceń na portalach z ogłoszeniami lub współpracując z agencjami zdalnie. To oznacza niezależność, a także pracę na własny rachunek w zawodzie freelancera, który cieszy się coraz większą popularnością i pozwala elastycznie zarządzać czasem. Copywriting to zawód dla osób, które nie chcą tracić czasu na dojazdy lub łączą pracę z innymi ważnymi rolami, np. rolą mamy.

Od czego zależą zarobki copywritera?

Aby pracować za spore stawki w zawodzie copywritera, trzeba pozyskać dużego klienta, np. korporację, a także wykazać się ponadprzeciętnymi umiejętnościami. Trudno przyciągnąć takiego klienta, jeśli nie jest się znanym w branży, a na nazwisko nie pracowało się latami w stołecznych agencjach marketingowych. Copywriterem może jednak zostać każdy, kto potrafi napisać proste teksty, np. na potrzeby pozycjonowania. Od czego zależy stawka godzinowa w zawodzie copywritera? Od umiejętności, specjalistycznej wiedzy na konkretny temat, czyli od wartości, jaką oferujemy klientom. Zarobki zależą też od ilości czasu, który poświęcamy na pracę. Zdyscyplinowani copywriterzy zarobią więcej, niż osoby na działalności, którym trudno zmobilizować się do pracy. Najtrudniej jest pozyskać dobrze płatne zlecenia, są one też bardziej wymagające.

Profesjonalny Copywriting oferuje m.in. teksty na zamówienie, hasła reklamowe i wiele innych – sprawdź!

Czy copywriter może łatwo i szybko zarobić spore kwoty?

Wiele osób ma mylne wyobrażenie o zawodzie freelancera. Oczami wyobraźni widzą opaloną osobę z laptopem na kolanach, która może pracować z każdego miejsca na ziemi, wstaje po południu i głównie sączy drinki. Prawda jest taka, że jak w każdej innej branży, również w tej panuje konkurencja. Freelancerzy, którzy dziś mogą pracować mniej za lepsze stawki, przez lata ciężko pracowali na swoją pozycję. Osoba, która prowadzi własną firmę, nie tylko zajmuje się wykonywaniem zleceń, ale również ich pozyskiwaniem, wystawianiem faktur, opłacaniem ZUS-u i podatku dochodowego. Korzysta też z usług podwykonawców, na przykład księgowego, informatyka czuwającego nad stroną internetową, co generuje koszty.

Jak pracować jako copywriter?

W zawodzie copywritera warto dywersyfikować źródła dochodu. Współpraca z kilkoma klientami, np. agencjami marketingowymi, prowadzenie dochodowego bloga lub portalu, daje dodatkowe poczucie bezpieczeństwa. Jeśli w wyniku problemów technicznych strona (portal) nie działa lub jeśli jakiś klient zakończy współpracę, nadal można liczyć na pozostałe źródła dochodu i szukać nowych zleceń. Pod tym względem zawód copywritera daje większe poczucie bezpieczeństwa niż etat, o ile nie przeszkadza brak szefa nad głową i potrafimy zmobilizować się do pracy przez osiem godzin dziennie, a nie przez trzy, oczekując kokosów.