Content marketing czy Google Ads – co wybrać?

Dzięki Google Ads nasza strona może w łatwy i szybki sposób stać się widoczna w wyszukiwarce Google oraz zacząć generować duży ruch. Takie rozwiązanie, małym nakładem pracy, przynosi spore korzyści. Po co więc nam content marketing? Jest on przecież czasochłonny i wymaga dużego zaangażowania. Z drugiej jednak strony, gdyby nie miał żadnych zalet i nie przynosił korzyści, nikt by go nie stosował. Pozostaje więc pytanie: w co, w takim razie, powinniśmy zainwestować, by móc zdobyć dla siebie jak największe profity?

Google Ads a Content marketing

Google Ads to system reklamowy Google, który – za odpowiednią opłatą – sprawia, iż link do naszej strony jest lepiej widoczny dla użytkowników w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google oraz stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Jest to łatwy i szybki sposób na generowanie ruchu na naszej stronie.

Content marketing to natomiast strategia marketingowa, która opiera się na tworzeniu ciekawych treści na tematy interesujące naszych czytelników. Dzięki takiemu przekazywaniu profesjonalnych informacji możemy zyskać sobie uznanie odbiorców trafiających na naszą stronę. Dodatkowo budujemy zaangażowaną społeczność oraz przekonujemy do siebie potencjalnych stałych klientów.

Google Ads i content marketing – różnice

Zarówno Google Ads, jak i content marketing są działaniami promocyjnymi, których zadaniem jest zwiększenie liczby klientów. To jest jednak jedyne, co je łączy, gdyż tak naprawdę można by stwierdzić, że są swoimi przeciwieństwami.

  • Czas – decydując się na Google Ads, możemy w dość krótkim czasie znaleźć nowych klientów. Chcąc natomiast zainwestować w content marketing musimy liczyć się z tym, iż jest to czasochłonna oraz niezwykle angażująca strategia marketingowa. Ponadto na jej efekty musimy czekać nawet kilka miesięcy.
  • Generowanie ruchu – Google Ads generuje nam duży ruch w krótkim czasie, jednak gdy zrezygnujemy z tego działania promocyjnego, wejścia na naszą stronę automatycznie znikną. Natomiast w przypadku pozycjonowania nie da się włączyć czy wyłączyć tego procesu – on cały czas będzie trwać. Tym samym również ruch na naszej stronie będzie stały i nie zniknie od razu jak w przypadku Google Ads.
  • Budżet – w żadnym z tych przypadków nie ma narzuconego limitu, wszystko zależy od aktualnych możliwości finansowych firmy. Niemniej jednak w przypadku mikroprzedsiębiorców inwestycja w Google Ads mieści się w granicy 500–3000 złotych netto. Z kolei koszt 4 artykułów na bloga kosztuje zwykle 500–1000 złotych netto. Należy przy tym pamiętać, że aby móc pozyskiwać linki zewnętrze, należy doliczyć tyle samo pieniędzy.

Content marketing vs Google Ads – co wybrać?

Na to pytanie, jak w wielu przypadkach dotyczących marketingu, nie ma jednej i niezawodnej odpowiedzi, która sprawdzi się u każdego. Wszystko bowiem zależy od potrzeb naszej firmy oraz budżetu, który chcemy (oraz możemy) przeznaczyć na jej rozwijanie. Warto jednak wziąć pod uwagę, iż Google Ads przydaje się wtedy, gdy strona dopiero zaczyna swoją działalność i potrzebuje dużej ilości klientów w jak najkrótszym czasie.

Content marketing natomiast jest doskonały dla firm, które mogą pozwolić sobie na czekanie na rezultaty nawet przez kilka miesięcy. Początkowe trudy wynagrodzi im bowiem stabilny przyrost klientów.

Oczywiście, nic nie stoi także na przeszkodzie, by stosować obie te metody jednocześnie.