Organizacja czasu. Kilka ważnych uwag

„Nie mam na nic czasu” to jeden z najczęstszych powodów narzekań, jakie słyszymy od innych ludzi. Bardzo możliwe, że sami powtarzamy to zdanie jak mantrę. Ale co to w ogóle znaczy, że nie mamy czasu i czy możemy coś zrobić, aby zacząć go mieć?

Dlaczego ciągle brakuje nam czasu?

Dlaczego cały czas mamy wrażenie, że na coś brakuje nam czasu? Przyczyna może być tak naprawdę w nas. Warto zwrócić uwagę w ciągu dnia na to, jak wiele czasu marnujemy. Kilka minut spędzimy na przeglądaniu Facebooka, następne kilka na papierosa, a potem jeszcze minutkę na patrzenie się przez okno.

Te niepozorne minutki mogą łączyć się w godziny i dezorganizować nasz czas bardzo skutecznie. Czy są sposoby na obronienie się przed tym? Przede wszystkim musimy postawić na samoświadomość i rozpoznawanie takich momentów w ciągu dnia. Tylko wtedy będziemy w stanie skutecznie z nimi walczyć.

Aplikacje mobilne

Istnieje cały szereg aplikacji mobilnych, których celem jest poprawienie naszego time managementu. Najpopularniejsze z nich tzw. to-do-lists. Dosłownie są to listy z zadaniami do wykonania. Choć przywykliśmy do robienia ich na papierze, to aplikacja może okazać się dużo wygodniejsza i bardziej przejrzysta.

Inne aplikacje pozwalają nam dbać o nawyki. Przypominają nam, o której godzinie powinniśmy wziąć tabletki albo odpisać na maile. Korzystanie z nich jest mniej uciążliwe niż każdorazowe nastawianie budzika. Warto też dodać, że programy te mają w zwyczaju chwalić nas za trzymanie się naszych zobowiązań.