Żartowanie z pracy i nabranie dystansu jako ważna umiejętność radzenia sobie ze stresem

Bez względu na to, jaką branżą się zajmujemy, zawsze jesteśmy narażeni na mniejszy lub większy stres. Jeśli nic z nim nie robimy, to pojawia się też ryzyko, że przerodzi się w stres chroniczny. W takiej sytuacji musimy szukać sposobów na wyładowanie się, aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu psychicznemu.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak radzić sobie ze stresem.

Czy wypada naśmiewać się z klientów?

Wyobraźmy sobie sytuację, że przychodzi do nas klient, który nas czymś zaskoczył. Może dziwnym stylem mówienia, może niecodziennym wyglądem. A może podzielił się z nami zbyt osobistą historią, która wprawiła nas w konsternację. Bez względu na wszystko jesteśmy zobowiązani, aby potraktować takiego klienta z uprzejmością i szacunkiem. Ale czy wypada pośmiać się z niego z kolegami z pracy?

To się może wydać brutalne, ale obgadywanie klientów a nawet robienie sobie z nich żartów jest czymś zdrowym. Nie chodzi, aby faktycznie poczuć do nich pogardę i rzucać wyzwiska pod ich adresem. Chodzi jedynie o to, aby nabrać dystansu i odstresować się. Dopóki wszyscy pracownicy zdają sobie sprawę z tego, że jest to jedynie technika autoterapeutyczna, to żadna granica nie jest przekroczona.