Spóźnialstwo w pracy. Co w nim złego?

Spóźnialstwo w pracy. Do czego prowadzi?

Spóźnialskich pracowników nikt nie lubi a to z kilku powodów. Przede wszystkim mogą oni bardzo hamować pracę w firmie, bo nawet chwilowy brak rąk do pracy może się okazać katastrofalny w skutkach. Nieraz potrzebny jest cały zespół, aby możliwe było wykonanie wszystkich zadań. Poza tym rodzi to niechęć u pozostałych pracowników. Gdy widzimy, że nasz współpracownik się nie stara, to mamy poczucie niesprawiedliwości. Wydaje nam się, że przez jego lenistwo będzie czekać nas kara. Faktycznie może się tak zdarzyć, że cały zespół dostanie pogłowie przez kiepską kondycję jednego z jego członków. Jeśli więce zależy nam na dobry naszej firmy oraz pozostałych pracowników, nie powinniśmy się spóźniać.

Co grozi za spóźnianie się do pracy?

Czy za spóźnianie się do pracy coś nam grozi? Tak i to bardzo dużo. Wspomnieliśmy już o jednym z ważnych aspektów, czyli gorsze relacje ze współpracownikami. To się może wydawać dosyć błahe, zwłaszcza dla osób mniej towarzyskich. A jednak to, jak się dogadują ze sobą ludzie w fimie, ma bardzo dużo znaczenie w kwestii wyników ich pracy.


Są jednak dużo poważniejsze konsekwencje, takie jak obcięcie premii czy nawet zdegradowanie. Nikt nie będzie płacił dużych pieniędzy darmozjadowi, więc odebranie wynagrodzenia jest jak najbardziej typowe dla tego typu sytuacji. Oczywiście jest jeszcze ostateczna kara czyli zwolnienie.

Co zrobić, aby się nie spóźniać?

Jeśli spóźnienia są u nas nagminne, to najprawdopodobniej chodzi o złe nawyki. Na przykład mamy zbyt dużo nieproduktywnych zajęć w ciągu dnia, które obniżają naszą koncentrację i kontakt z rzeczywistością. Na przykład możemy mieć skłonności do tego, aby często patrzeć w ekran telefonu lub grać w uzależniające gry. Nie oznacza to wcale, że celowo wybieramy rozrywkę zamiast pracy. Po prostu zbyt często oddawanie się takim zajęciom sprawia, że czujemy mniejszą motywację, aby zajmować się prawdziwym życiem. Wolniej myślimy i gorzej się koncentrujemy. Dlatego własnie powinniśmy znaleźć odpowiedni balans między życiem prywatnym a pracą. Jeśli chcesz wiedzieć, jak przestać ciągle odkładać obowiązki na później, kliknij tutaj.